HTML

Andornaktálya

Friss topikok

  • Betonpillangó: Kedves Megyeri Zoltán! Én már 4 évvel ezelőtt is láttam Önben fantáziát és azon a bizonyos helyen ... (2010.09.22. 09:40) 16 nap
  • hiwalani: Én nem tudok arról, hogy eredetileg Tamás lenne. Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Schirilla_Gy%C3%B... (2010.09.07. 10:44) 30 nap
  • p.denes: margit néni mindenkit érdkelaz emberek sorsa csak az a nagy kérdés majd tesz e értük valamit majd... (2010.08.27. 20:19) 39 nap
  • nnatalia: Tisztelt Megyeri Zoltán! Nemrég jártam Németországban ismerősöknél és ott tényleg úgy zajlik minde... (2010.08.27. 15:25) 42-40 nap
  • Katica2: Véletlenül kiléptem... szóval most olvastam át a többi bejegyzést és gyakorlatilag majdnem mindenh... (2010.08.27. 15:10) 46 nap

16 nap

2010.09.19. 16:24 hiwalani

 

Az éjszakai és hajnali eső után nem is remélt szép, napsütéses idő tette barátságossá a szombat délutánt. Fiammal kibicikliztünk a focipályához, ahol az ifik Besenyőtelek csapatával játszottak.
 
Talán megbocsátható, de most nem a meccsről fogok írni. Sajnálom ugyan, hogy a végére a vendégcsapat fordítani tudott, de a látottak alapján talán meg is érdemelték, bár jobban örültem volna a helyiek, a mi sikerünknek.
Különben régen jártam focimeccsen, az idejét sem tudom mikor lehettem legutóbb. A vereség ellenére nem bántam meg, hogy kimentem. A pálya széléről mindig más a hangulata egy meccsnek. Ez igaz más sportágakra is. Lehet, hogy itt a faluban kevesen tudják rólam, de a sport mindig fontos szerepet játszott az életemben. Középiskolás, majd főiskolás koromban aktívan sportoltam, NB II-es csapatokban kosárlabdáztam, sokáig játékvezetőként is dolgoztam, majd tanárként edzősödtem is, tanítványaimmal atlétikában, röplabdában és természetesen kosárlabdában is országos szintig jutottunk, értünk el jó helyezéseket a versenyeken. Erről csak azért írok, mert bár néhány hajdani tanítványom itt él közöttünk, ők még talán emlékeznek ezekre az évekre, de a többség biztosan nem.
Számomra a sport szeretete, az egészséges életmód, a mozgás fontossága nem változott, bár az élet más területein tevékenykedem manapság. Minden tiszteletem azoknak, akik szabadidejüket, energiájukat a sport támogatására szentelik. Örülök, hogy akadnak fiatalok, akik vállalják a nehézségeket, edzenek és hétvégéiket is a sportpályákon töltik.
Fontos a versenysport, akár a falunk nevének ismertté tételében is, de legalább ilyen fontosnak érzem, hogy minél szélesebb rétegeket vonjunk be a rendszeres testmozgásba, sportolásba.
Vannak jó kezdeményezések (asztalitenisz, karate, testépítés, aerobik, stb.), de más érdeklődésű, akár idősebb korú emberek is rávehetők lennének egy kis mozgásra, ahol természetesen a rendszerességen lenne a hangsúly.
Ha rajtam múlik, akkor az önkormányzat támogatni fogja ezeket a törekvéseket, a helyszínek biztosításával, szakemberekkel, anyagiakkal.
Az egészséges életmód népszerűsítésére futóversenyt rendezhetünk, egy „autómentes nap” keretében. Ha nem is büszkélkedhetünk „Közép-Európa leghosszabb faluja” címmel, - hiszen az a nódrádi Ludányhalászi a maga 4.2 km-es hosszával, - de talán Heves megyében mi vagyunk a leghosszabbak, és ezzel az eseménnyel akár a közlekedési helyzetünk lehetetlen állapotára is felhívhatjuk a figyelmet.
Ez persze csak egy ötlet. Van még jó néhány, de ettől fontosabb lenne, hogy megbeszéljük, hogy mit tudnánk, mit lenne jó együtt megcsinálni. Ki mit tud hozzátenni.
Várom ötleteiket, javaslataikat, hogy október 3-a után ezekből minél többet közösen megvalósíthassunk!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://andornaktalya.blog.hu/api/trackback/id/tr202307854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Betonpillangó 2010.09.22. 09:40:26

Kedves Megyeri Zoltán!
Én már 4 évvel ezelőtt is láttam Önben fantáziát és azon a bizonyos helyen és időben Ön mellé tettem le szavazatomat, de sajnos akkor egy pár szavazattal lemaradt. Remélem, hogy ez most október 3.-án máképpen alakul. A legfontosabb feladat a falu életének fellendítése lenne, de az az én véleményem. Az ígéreteket tetteknek kellene követniük, de erre az elmúlt 4 évben nem igazán volt példa. Természetesen a focinak is kell hogy szerepe legyen a közösség életében, de szerintem más sportok is vannak a világon. Sok ember szemlélete beszűkül a foci irányába. Én például 6 évig röplabdáztam, amely sport a szívembe lopta magát, de jelenleg a faluban erre nincs lehetőség. Még arra sem, hogy a tornatermet legalább egy óráig e célra használjam. Nagyon sok mindent tudnék még írni, de majd legközelebb folytatom. Immár több mint 20 év itt élés után én így látom a dolgokat.
Üdvözlettel: Betonpillangó
süti beállítások módosítása