HTML

Andornaktálya

Friss topikok

  • Betonpillangó: Kedves Megyeri Zoltán! Én már 4 évvel ezelőtt is láttam Önben fantáziát és azon a bizonyos helyen ... (2010.09.22. 09:40) 16 nap
  • hiwalani: Én nem tudok arról, hogy eredetileg Tamás lenne. Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Schirilla_Gy%C3%B... (2010.09.07. 10:44) 30 nap
  • p.denes: margit néni mindenkit érdkelaz emberek sorsa csak az a nagy kérdés majd tesz e értük valamit majd... (2010.08.27. 20:19) 39 nap
  • nnatalia: Tisztelt Megyeri Zoltán! Nemrég jártam Németországban ismerősöknél és ott tényleg úgy zajlik minde... (2010.08.27. 15:25) 42-40 nap
  • Katica2: Véletlenül kiléptem... szóval most olvastam át a többi bejegyzést és gyakorlatilag majdnem mindenh... (2010.08.27. 15:10) 46 nap

34-33 nap

2010.08.31. 19:30 hiwalani

 

Már többször írtam a hulladékgyűjtésről, a komposztálásról, környezetünk védelméről, és bár tudom, hogy van még tanulni valónk, mégse szeretném, ha ez a blog csak arról szólna.
Ma felbosszantottak, ezért veszem elő megint a témát.
Kedd lévén, reggel kitettem a kukánkat, hisz jön a szemetes. (Hogy mikor, az bizonytalan) Talán félig lehetett. Mivel én komolyan gondolom, hogy a hulladék jelentős része hasznosítható, minden kézzelfogható ösztönzés nélkül, csak a lelkiismeretem szavára hallgatva szelektíven gyűjtöm a szemetet. Külföldön járva sok jó példát láttam már, s elismerem 15-20 évvel ezelőtt még kicsit értetlenül néztem Ausztriában, ahogy az ottaniak teljesen természetes módon szétválogatják, és külön gyűjtögetik a szemetet. Amióta a műanyag palackokat, az üveget és a papírt nem teszem bele a kukába, és nem kerül bele a veszélyes hulladéknak számító ceruzaelem sem, sokkal kevesebb gyűlik össze hetente. Természetesen a komposztálható dolgok is a kert végében és nem a kukában landolnak. Ezt csak azért mondtam el, hogy (minél többen kövessék a példát) rávilágítsak, nekünk elég lenne egy kisebb szemétgyűjtő is, amiért nyilván kevesebbet kellene fizetnünk. Igaz ehhez saját költségen egy új kukát kellene vennünk, amit még nem tettünk meg.
 
Visszatérve az eredeti gondolathoz, kihúztam a félig telt kukánkat, és úgy gondoltam, hogy a héten az útszéli árokban levágott és némi szeméttel (papír, buszjegy, cigarettacsikk, sörös doboz) keveredett füvet, amelyet egy nylonzsákba gyűjtöttem nem préselem bele a kukába, hanem mellé helyezem. Magam előtt láttam a kukások hálás tekintetét, amikor nyugtázzák, hogy nem kell az erős emberek versenyén indulókhoz hasonló produkcióval a szemetesünk tartalmát a kukásautóba önteniük, hanem két részletben tehetik azt.
 
Tévedtem.
 
Valószínűleg ők erről másképpen gondolkodnak.
Ők úgy gondolják, nyilván főnökeik utasítására, hogy csak azt kötelesek elvinni, ami benne van a kukában. Én a jövő héten azért sem fogom két lábbal a kukán ugrálva belepréselni a szemetünket, hogy utána kaján mosollyal szemléljem a függöny mögül, hogy nem bírják felemelni, és majd azért hagyják a kapunk előtt.
 
Mindezt csak azért írtam le, hogy végiggondoljuk, vajon jól van ez így. Minden rendben van a településünkön a szemétgyűjtés körül? Nem lehetne jobban csinálni ezt (is)?
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://andornaktalya.blog.hu/api/trackback/id/tr962262509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása