HTML

Andornaktálya

Friss topikok

  • Betonpillangó: Kedves Megyeri Zoltán! Én már 4 évvel ezelőtt is láttam Önben fantáziát és azon a bizonyos helyen ... (2010.09.22. 09:40) 16 nap
  • hiwalani: Én nem tudok arról, hogy eredetileg Tamás lenne. Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Schirilla_Gy%C3%B... (2010.09.07. 10:44) 30 nap
  • p.denes: margit néni mindenkit érdkelaz emberek sorsa csak az a nagy kérdés majd tesz e értük valamit majd... (2010.08.27. 20:19) 39 nap
  • nnatalia: Tisztelt Megyeri Zoltán! Nemrég jártam Németországban ismerősöknél és ott tényleg úgy zajlik minde... (2010.08.27. 15:25) 42-40 nap
  • Katica2: Véletlenül kiléptem... szóval most olvastam át a többi bejegyzést és gyakorlatilag majdnem mindenh... (2010.08.27. 15:10) 46 nap

20-19 nap

2010.09.14. 21:57 hiwalani

 

Hogy milyen látvány fogadja az utazót, ha Eger felől érkezik településünkre?
Nos, érdemes megszemlélni. Azt hiszem, hogy eddig sem lehettünk nagyon büszkék, de mától tovább romlott a helyzet.
 
Szemtanuk elmondása szerint egy fiatalember létrát támasztott az oszlopnak, hogy leszedje a Mária szobrot, állítólag a felújítása miatt. Azt mondta a polgármester bízta meg ezzel.
 
A „szakszerű” beavatkozás következtében az oszlop kettétört, maradványai megcsodálhatók a helyszínen.
Amennyiben valóban polgármesterünk bízta meg ezzel, akkor elgondolkodtató, hogy milyen körültekintően választotta ki a kivitelezőt.
Olcsó húsnak híg a leve, tartja a mondás, és nagy igazság ez, itt a faluban is megtapasztalhattuk már, hogy az olcsó megoldások gyakran silány eredményre vezetnek.
 
Remélem, valóban kijavítják és visszakerül a helyére a szobor. A környezetét is rendezni kellene, és bizony elkelne egy üdvözlő tábla is ott a falu határában, de nem az „olcsóbb” fajtából.
Hogyan is üdvözölhetnénk az érkezőt? Mit közöljünk vele, miről tájékoztassuk? Marasztaljuk? Óvatos vezetésre intsük? Vigyázzon ő is az itt élő x gyermekre! Stb.
De nem csak erről a tábláról kellene dönteni. Sokat utazom, sok faluban járok és kevés jó példát láttam. Nagyon kevés helyen tapasztaltam, hogy összhang van a faluban elhelyezett táblák, útjelzők, buszmegállók, utcai bútorok, szemetesek között.
A minap egy nógrádi településen csodálkoztam rá, hogy igenis lehet ilyen. Igaz, hogy ott a házakat is az arra a tájra jellemző stílusban újították fel, és öröm volt nézni ezt a harmonikus összhatást.
Én nem vagyok telhetetlen, tudom, hogy nálunk mindez talán soha nem valósul meg, de legalább induljunk el és persze a jó irányba…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://andornaktalya.blog.hu/api/trackback/id/tr142296875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása